HomeFinanceIveta vymyslela při lahvi vína byznys, který ocenili i v zahraničí. S...
spot_img

Mohlo by se vám líbit

Featured Artist

Kamil Černý

Redaktor

Redakce> info@press-media.cz

Iveta vymyslela při lahvi vína byznys, který ocenili i v zahraničí. S manželem vyrábějí prémiové džemy s alkoholem

Premiérové, kvalitní džemy s příchutí alkoholu. Jak a kdy vznikl nápad založit Gentlejam?
Při láhvi vína. Skutečné! Myšlenka vyrábět džemy a omáčky s prémiovým alkoholem mi napadla na konci jedné láhve červeného vína, kterou jsme popíjeli s manželem. Paradoxem ale je, že předtím, než jsem si řekla, že z tohoto jednoduchého nápadu vytvořím byznys plán, jsem nikdy žádný džem nevytvořila. Dokonce jsem v momentě, kdy jsem si řekla, že se do tohoto plánu pustím, jsem měla na účtu jen 400 eur. Pracovala jsem ještě pro předešlého zaměstnavatele, a tak jsem celou výplatu postupně dávala do Gentlejam.

Pro mě, jako nezainteresovanú, to je jen džem. Co všechno se však v takovém výrobku ukrývá a čím je výjimečný? Zřejmě něčím ano, nakolik máte poměrně slušný poptávka.
Gentlejam produkty jsou určeny na výjimečné příležitosti. Receptury jsou vytvářeny tak, aby se výborně hodily jako příloha k sýrům a masům. A v tom je rozdíl. Běžné džemy si natřením na pečivo nebo palačinky. Naše si dáte jako dip k sýrům, sušené šunce, masové paštice, zvěřině, telecího a podobně. Ano, je pravda, že chutnají fantasticky ik sladkým pokrmům, ale tu pravou chuť zažijete pokud Gentlejam bude příloha. Tehdy zažijete tu pravou symbiózu chutí. Navíc Gentlejam obsahuje mnohem méně cukru ale běžně dostupné džemy, takže chuť je osvěžující a ne přeslazená.

Upřímně, to jsem netušila. Když jsme vlastně u té mé nevědomosti – jak byste čtenáři, jakým jsem já, popsali svůj produkt?
Zvyknu říkat, že vytvářím jedinečný gastronomický zážitek. Všichni ve firmě jsme totiž tak trochu barbaři, protože do námi vyráběných produktů lijeme takový alkohol, kteří si lidé dávají pouze na výjimečné příležitosti (Diplomático rum, Hendrick’s gin, Metaxa Private Reserve, prémiové portská vína, KBS, skotské whiskey apod. ). Já mám na starosti vývoj receptur, marketing a obchod – takže tu nejkreativnější práci.

GentleJam jsou džemy a omáčky s alkoholom- delikatesy, které si lidé darují na speciální příležitosti, případně jejich firmy nakupují jako dárek pro zaměstnance a obchodní partnery. Mají v sobě od 2% do 12% čistého alkoholu a co je fascinující, 90% produktů odchází v dárkovém balení. Máme 10 džemů s alkoholem, 3 omáčky s alkoholem a 3 džemy bez alkoholu vhodné pro nejmenší, případně ty, kteří alkoholu neholdují nebo jej nemohou konzumovat.

Novinkou je speciální edice od TOP šéfkuchařů. Oslovila jsem tří uznávaných kuchaře, kteří vytvořili svůj vlastní Gentlejam. V konečném důsledku vznikly tři jedinečné chutě – jahodový džem s tequilou a pomerančovým likérem Cointreau, ananasový džem s koriandrem a zlatým rumem Legendario a džem z aronie, černého bezu a tmavého pivního špeciálu.Chuť jednotlivých džemů vyšly nad mé očekávání … chuť je nepopsatelná . 🙂
Jak se vyrábí takový džem s alkoholem? Víte nám to popsat?
Samozřejmě. První důležitá informace je množství použitého ovoce. Většina výrobců džemů používá v průměru okolo 50g až 90g ovoce na 100g džemu. My vaříme některé džemy až ze 195g ovoce na 100g džemu. Pokud použijete málo ovoce, musíte konzistenci a chuť nahradit pektinem. Zároveň vám pektin zkrátí dobu výroby, nemusíte džem tak dlouho vařit. My pektin nevyužíváme (výjimka jsou pouze dva produkty z Edícoe TOP šéfkuchárov- tam je pužitý pektin). Džemy vaříme tak dlouho, dokud je konzistence dokonalá. Díky tomu, že používáme velké množství ovoce, nemusíme používat hodně cukru. V samotném ovoci je ho dostatek. Cukr používáme jen v malém množství jako přirozený konzervant. Alkohol přiléváme v několika fázích vaření a vzhledem k tomu, že v některých džemech tvoří až 30% celkového složení, je ho tam skutečně cítit. Přestože alkohol hraje velkou roli, samotná chuť džemu je vždy vyvážená. Tím, že používáme kvalitní značky alkoholu, vytváříme absolutní symbiózu chutí.
To se vám nepochybně daří. Pokud se totiž nemýlím, vaše klientela je poměrně velká …
Nejvíce produkujeme produkty v rámci business klientely. Celoročně expedujeme naše produkty do různých firem, které řeší dárky pro významné partnery, případně organizují konference a kongresy. Tento rok jsme měli dohodnutý dovoz do několika obchodů na Slovensku s dražším alkoholem, popřípadě jinými delikátními produkty. Ale pandemie zkřížila naše plány a prakticky všechny spolupráce nám padli. Ve velkém ale fungujeme i přes eshop, dennodenně expedujeme několik balíků ke koncovým zákazníkům.

Redakce doporučuje